Elkerüli Villányt, s így megvédi a mára már elviselhetetlenné fokozódott nehéz-gépjármű forgalomtól az a 4,25 kilométeres új út, amelynek építéséről döntés született a Dél-dunántúli Operatív Program keretében. A Siklósi kistérség közle-kedési kapcsolatait is javító fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv ki-emelt projektjeként több mint 2,5 milliárd forintból valósulhat meg.
A Dél-dunántúli régió mellékútvonal-hálózata rossz minőségű és hiányosan kiépített, a gyenge minőségű közutak aránya felülmúlja az országos átlagot, a burkolatok több mint 50 százaléka élettartama végén jár, vagy azon túl van.
Az 5701. jelű, Bóly térségéből induló és a közel 3 km hosszú villányi belterületi szaka-szon áthaladó összekötő úton bonyolódik a a Duna-Dráva Cement Kft. beremendi gyár-egységének tehergépjármű forgalma. Az intenzív nehézgépjármű forgalom a város lakóit fokozott balesetveszélynek és elviselhetetlen zaj-, rezgés- és légszennyezésnek teszi ki. A napi közel 4000 áthaladó jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 25 százalékot. A teherforgalom okozta negatív környezeti hatások nem csak a településen élőket, de a jelentős számban a térségbe látogató turistákat is sújtják. A folyamatosan növekvő forgalom veszélyezteti a település főutcáján kétoldalt sorakozó hangulatos, mű-emléki védelem alatt álló pincéket, présházakat, és idővel a város vonzerejének csökke-nését eredményezheti.
A Villányt jelenleg átszelő út mellet, új nyomvonalon megépülő útszakasz jelentősége az, hogy a mellékutat használó igen jelentős mértékű nehézgépjármű forgalom elkerüli a település belterületét, csökkenti az ott lakókat érő káros környezeti ártalmakat, baleset-veszélyt, rezgésterhelést. A település turisták által látogatott belterülete mentesül a tran-zitforgalomtól. Az átlagos napi forgalom csaknem harmadára csökken.
(Forrás: DDRFÜ)