Megóvja az árvízkároktól a Pécs-Nagykanizsa vasútvonalat az a beruházás, melynek támogatási szerződését ma írta alá Márton György a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezető igazgatója és György Béla, a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság igazgatója.
A Dráva-Mura torkolati szakaszán az eróziós és építő folyamatok következtében jelentő-sen megnőtt a vízkár- veszélyeztetettség. Az évente 7-8 méterrel a vasúti töltés felé ha-ladó Dráva-meder három év múlva komoly veszélyt jelenthet a vasúti töltés biztonságá-ra. Az árvízveszély érinti Őrtilos vasútállomást, melyen napi 24 személyvonatpár halad keresztül, valamint jelentős veszélynek van kitéve a Dráva és a Mura folyók összefolyá-sánál, a Horvátország területén fekvő, 2764 lakosú Légrád település is.
A „Dráva-Mura torkolati szakasz rendezése” című projekt keretében horvát-magyar együttműködésben valósul meg a Natura 2000-es természetvédelmi terület vízrendezé-se. A beruházás biztonságossá teszi a személy és teherszállítást a Pécs – Nagykanizsa, tágabb értelemben a Pécs–Bécs vasúti szakaszon. Megóvja az árvízkároktól Őrtilos állomást, és a Horvátország területén található Légrád települést. Az idén tavasszal meg-kezdődő 100 százalékos Európai uniós támogatással, 637 millió forintból megvalósuló beruházás várhatóan 2011. őszére fejeződik be.
A Dél-dunántúli Operatív Program a térségi és települési vízrendezést összesen 6,6 Mrd forinttal támogatja, melyből a Dél-Dunántúlon több jelentős térségi vízrendezési beavat-kozás, valamint több mint 60 település vízkárrendezése valósul meg. Ebből a következő pályázati szakaszban 1,95 Mrd forint támogatás kerül felosztásra, melyről a döntés ez év júliusában várható.
(Forrás: DDRFÜ)